Share this emailCopy the public link or share it on your favorite channel.

Spring is in the air!

Nog niet officieel, maar het lijkt toch echt héél erg lente! Iedereen lijkt ineens veel vrolijker. En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wil dan als bij toverslag overal de bezem doorheen halen. Letterlijk door mijn winkelassortiment deels te vernieuwen met allerlei nieuwe spulletjes. En figuurlijk door lichte gerechten met lekker veel groenten te eten. En precies dat gaan we dus ook doen deze week.

Nieuw binnen

Eindelijk is dan toch een gedeelte van mijn bestelde nieuwe producten binnen gekomen!

Na mijn vraag van een aantal weken geleden om input voor leuke non fooditems kreeg ik héél veel suggesties voor theedoeken. Dat verbaasde me enigszins, want heeft tegenwoordig niet vrijwel iedereen een vaatwasmachine, waardoor theedoeken een stuk minder intensief gebruikt worden dan vroeger? Anyway, blijkbaar is de behoefte groot, dus heb ik al jullie voorstellen bekeken. Daar zat veel moois tussen, zoals bijvoorbeeld de zelfgemaakte, met de hand gezeefdrukte theedoeken van Barbara. Of de theedoeken van Mariëtte Wolbert met een ingeweven reliëf in braille, waarvan de opbrengst ten goede komt aan het doveninstituut.
Ik zou alles wel willen gaan verkopen, maar helaas kan ik maar één merk/serie kiezen. En dat zijn deze geworden:

En dan hebben we nog deze leukerds

We blijven in de retro sfeer met deze toffe blikken voor pollepels of allerlei kleine rommeltjes. Natuurlijk hebben de opdrukken wel een culinaire twist. Zoals je ziet gebruik ik ze zelf ook in mijn "winkelkeuken". Hartstikke handig en bovendien een leuke "blik"-vanger!

Weekmenu

Zoals ik in de intro al beloofde......lekker lichte gerechten deze week, met flink wat groenten. We hebben weer voor elk wat wils.....vegetarisch (de soep en de pappardelle van vrijdag), vis op woensdag, en vlees (rundergehakt) in de bolognesesaus van donderdag.

Maak het jezelf gemakkelijk en kom lekker een verse maaltijd bij me halen. Ik kook het met liefde voor je.

Let op: Ik maak de gerechten pas op de dag zelf. Je kunt het dus pas komen afhalen vanaf 12.30 uur! Reserveren is natuurlijk niet verplicht, maar wel verstandig. En dat mag ook op eerdere dagen. Graag zelfs. Als jij bijvoorbeeld op woensdag al weet dat je graag het gerecht van de vrijdag wil, laat me dat dan direct even weten. Ik kan dan namelijk beter inschatten hoeveel ik moet bereiden. Zo hoef ik minder vaak "nee" te verkopen. En dat is voor iedereen fijn!

Zoals in het weekmenu beloofd

Voor jou als nieuwsbrieflezer het recept van de heerlijke pappardelle met rozenharissa, zoals ik die vrijdag op het menu heb staan.
De ingrediënten met een * zijn bij Déli-Verte verkrijgbaar.
Sfeer ZW Mayke
Ik wens iedereen een heerlijke, culinaire eetweek toe! Geniet en misschien zie ik je deze week weer in mijn winkel? Gezellig! Ik kijk er naar uit.

Bezoek de winkel

Déli-Verte is te vinden op Neerstraat 22 in Roermond.

Openingstijden:
  • woensdag, donderdag en vrijdag van 11:00 – 17:30
  • zaterdag van 10:30 – 17:00
Meer informatie is te vinden op de website van Déli-Verte
Neerstraat 22, Roermond
website facebook instagram