Drie keer raden naar mijn nummer 2 bestseller...
|
|
Vorige week hadden we de absolute nummer 1, deze week volgt nummer 2
|
de basilicum olijfolie
Er zijn van die ingrediënten die je culinaire prestaties in een klap naar een hoger niveau tillen. Niet omdat ze ingewikkeld zijn, maar juist omdat ze zo puur en smaakvol zijn dat je er nauwelijks iets voor hoeft te doen. Mijn basilicum olijfolie is daar een perfect voorbeeld van.
|
Dit is niet zo aar een olijfolie waar een takje basilicum in doorheen is gevlogen. En ook zeker geen toegevoegd kunstmatig basilicumaroma. Nee, hier is echt basilicum meegeperst. Het resultaat? Een ongelofelijk geurige, frisse olie die je direct doet denken aan een warme zomerdag in Italië. Als je alleen al de dop van de fles haalt, wordt je al meegenomen naar een terras aan de Middellandse Zee.
|
Deze olie in combinatie met mijn tomatenazijn, die de vorige nieuwsbrief in de spotlights stond, is er eentje om standaard in je repertoire te hebben. Een simpele salade caprese krijgt hiermee een upgrade waar je u tegen zegt.
|
Maar er zijn nog veel meer toepassingen met de basilicumolie. Druppel wat over burrata met geroosterde pijnboompitten, besprenkel gegrilde groenten ermee, of maak de perfecte finishing touch voor een bord pasta aglio e olio. Zelfs een gewone pizza Margherita wordt ineens spectaculair met een beetje van deze olie eroverheen gedruppeld.
|
Voor de waaghalzen: probeer ‘m eens in een dessert. Een bolletje vanille-ijs met een paar druppels basilicumolie en een snufje zeezout is misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar geloof me: het werkt.
|
|
Dus, als je je gerechten net dat beetje extra flair wilt geven: een flesje van mijn basilicum olijfolie en je bent in één klap een culinaire ster in eigen huis. Simpel, puur, en vooral ongelofelijk lekker.
|
|
|
|
|
|
|
Weekmenu
Ook deze week weer een mix van wat stevigere winterse gerechten (de pasta met pompoensaus en de chorizopasta) en alweer iets lichtere maaltijden om alvast een beetje een lentegevoel op te wekken. Want dáár is iedereen wel aan toe, geloof ik.....lente!
|
Maak het jezelf gemakkelijk en kom lekker een verse maaltijd bij me halen. Ik kook het met liefde voor je.
|
|
Let op: Ik maak de gerechten pas op de dag zelf. Je kunt het dus pas komen afhalen vanaf 12.30 uur! Reserveren is natuurlijk niet verplicht, maar wel verstandig. En dat mag ook op eerdere dagen. Graag zelfs. Als jij bijvoorbeeld op woensdag al weet dat je graag het gerecht van de vrijdag wil, laat me dat dan direct even weten. Ik kan dan namelijk beter inschatten hoeveel ik moet bereiden. Zo hoef ik minder vaak "nee" te verkopen. En dat is voor iedereen fijn!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ik wens iedereen een heerlijke, culinaire eetweek toe! Geniet en misschien zie ik je deze week weer in mijn winkel? Gezellig! Ik kijk er naar uit.
|
|
|
|
Bezoek de winkel
|
Déli-Verte is te vinden op Neerstraat 22 in Roermond.
|
- woensdag, donderdag en vrijdag van 11:00 – 17:30
- zaterdag van 10:30 – 17:00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|