En alwéér een week voorbij!
|
|
Let op: als de voorspellingen voor volgende week héél veel slechter worden, neem ik die week (dus de winkelweek 18 t/m 21 september) nog een paar daagjes vakantie. Mocht er die week nou echt beestenweer op het menu staan, dan kan ik altijd nog de deuren open gooien, nietwaar?
|
Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen, eerst heb je het menu van deze week nog van me te goed.
|
|
Let op: Ik maak de gerechten pas op de dag zelf. Je kunt het dus pas komen afhalen vanaf 12.30 uur! Reserveren is natuurlijk niet verplicht, maar wel verstandig. En dat mag ook op eerdere dagen. Graag zelfs. Als jij bijvoorbeeld op woensdag al weet dat je graag het gerecht van de vrijdag wil, laat me dat dan direct even weten. Ik kan dan namelijk beter inschatten hoeveel ik moet bereiden. Zo hoef ik minder vaak "nee" te verkopen. En dat is voor iedereen fijn!
|
|
|
|
|
|
|
Bonusrecept
|
Zoals in het weekmenu beloofd hierbij het recept van de allersnelste en allerlekkerste tomatensoep!
|
|
|
|
|
|
Nog een extra receptje speciaal voor de nieuwsbrieflezers
|
Had ik dit recept nou tóch maar vorige week geplaatst, toen het nog mooi weer was. Deze fruitsalade smaakt toch echt een stuk beter bij mooi, zonnig zomerweer! Maar vooruit.....misschien laat de zon zich nog wel een paar dagen zien. Zet je dan dit lunchrecept op de buitentafel.
|
|
|
|
Watermeloensalade met feta en munt
Een lekker frisse, zoete én tegelijkertijd hartige lunchsalade…..heerlijk op een zomerse dag als vandaag.
|
|
Dit mag eigenlijk geen receptje heten….alle hoeveelheden naar smaak en aantal eters.
|
|
Snijd een paar schijven watermeloen in hapklare stukken. Snijd een halve rode ui of een sjalotje in flinterdunne ringetjes en voeg toe aan de meloen. Brokkel er wat goede fetakaas over. Snijd de blaadjes van een paar takjes munt in fijne reepjes en strooi erover. Een paar eetlepels van die lekkere zwarte kalamata olijven* erdoor. Werk de salade tenslotte af met een héél klein drizzle-tje chili-olijfolie*. Meng het geheel voorzichtig.
|
|
Pas op met de chili-olie…..het wordt snel té pikant.
|
|
|
|
|
|
|
Ik wens iedereen een heerlijke, culinaire eetweek toe! Geniet en misschien zie ik je deze week weer in mijn winkel? Gezellig! Ik kijk er naar uit.
|
|
|
|
Bezoek de winkel
|
Déli-Verte is te vinden op Neerstraat 22 in Roermond.
|
- woensdag, donderdag en vrijdag van 11:00 – 17:30
- zaterdag van 10:30 – 17:00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|