En dan is het alweer woensdag...

Tijd voor weer een kakelvers weekmenu.
Wat vliegen die weken toch..... maart is dadelijk alweer voorbij! Een heel kwartaal! Zomaar! Ineens! Drie keer met je ogen knipperen, en dan zit je plotsklaps in april! Ongelofelijk!

Een héél klein, simpel receptje

Aan het eind van afgelopen week vond ik nog een verloren bakje champignons in de koelkast dat echt op moest. Door een goede planning heb ik niet vaak iets over, maar deze jongens had ik even over het hoofd gezien. Aan weggooien doe ik niet, dus heb ik er, samen met ingrediënten die ik (en jij waarschijnlijk ook) altijd in huis heb een heerlijke tapenade mee gemaakt.

Je krijgt van mij het recept.

PADDENSTOELENTAPENADE

Hak de champignons, samen met een ui en twee teentjes knoflook in je keukenmachine of hakmolentje grof. Verhit een beetje olijfolie* in een hapjespan en roerbak het champignonmengsel zachtjes. Voeg een borrelglaasje zoete cream sherry of Madeira-wijn toe. Kruid stevig met peper, zout, pittige Italiaanse kruiden*, verse of gedroogde tijm en rozemarijn. Laat het mengsel tot bijna droog bakken en zet het vuur af. Laat een beetje afkoelen en maak smeuïg met een extra vierge olijfolie* tot de gewenste dikte.

Superlekker op een crostini (geroosterd stokbroodje). Schaaf daar eventueel nog een mooie krul Parmezaanse kaas* over om je borrelhapje helemáál af te maken.

En wat eten we deze week?

We gaan wederom voor lekker lichte gerechten.
Bijvoorbeeld met het soepje van de week, boordevol groenten. En dan op woensdag een typisch Siciliaanse pasta. Donderdag maak ik een zonnige "paëlla", maar dan van orzopasta in plaats van rijst. En vrijdag eten we een klassieke aubergine-ovenschotel, een melanzane al parmiggiana.

Zoals altijd dus weer een afwisselend weekje met voor elk wat wils....vegetarisch, vlees en vis.

Maak het jezelf gemakkelijk en kom lekker een verse maaltijd bij me halen. Ik kook het met liefde voor je.

Let op: Ik maak de gerechten pas op de dag zelf. Je kunt het dus pas komen afhalen vanaf 12.30 uur! Reserveren is natuurlijk niet verplicht, maar wel verstandig. En dat mag ook op eerdere dagen. Graag zelfs. Als jij bijvoorbeeld op woensdag al weet dat je graag het gerecht van de vrijdag wil, laat me dat dan direct even weten. Ik kan dan namelijk beter inschatten hoeveel ik moet bereiden. Zo hoef ik minder vaak "nee" te verkopen. En dat is voor iedereen fijn!
Sfeer ZW Mayke
Ik wens iedereen een heerlijke, culinaire eetweek toe! Geniet en misschien zie ik je deze week weer in mijn winkel? Gezellig! Ik kijk er naar uit.

Bezoek de winkel

Déli-Verte is te vinden op Neerstraat 22 in Roermond.

Openingstijden:
  • woensdag, donderdag en vrijdag van 11:00 – 17:30
  • zaterdag van 10:30 – 17:00
Meer informatie is te vinden op de website van Déli-Verte
Neerstraat 22, Roermond
website facebook instagram